E-mazing Race: vous participez?

Le club des électromobilistes ayant franchi plus de 100,000 kilomètres avec leurs voitures. Manqué de jus? Battu un record?

Modérateurs : StefLevert79, Didier Ernotte, rpm92109, Martin AVEQ

Répondre
Simon
Membre Elite
Membre Elite

E-mazing Race: vous participez?

Message par Simon » ven. août 23, 2013 6:54 pm

SunCountry Highway organise un rallye de voitures Électriques à travers le Canada. On peut organiser des équipes puisque ce n'est pas évident de prendre congé pour faire ce type d'événement. Il faut se rendre à une borne SCH et y prendre en photo la borne avec son code QR. On accumule le tout. Je crois que chaque borne ne compte qu'une fois, donc ça ne donne rien que plusieurs personnes fassent les mêmes bornes.

J'organise le Team AVEQ, qui veut participer avec moi??

J'aimerais faire une partie de l'Ontario pour me rendre à Niagara à partir de Boucherville.

Qui d'autre pourrait faire des bornes au Québec? Mauricie, Gaspésie, Nouveau-Brunswick....

Si on gagne un prix, on pourra se le séparer selon le ratio de la distance que l'on a parcouru.

Alors? Parlez-en ici, et envoyez-moi un courriel pour confirmer votre participation.
Administrateur, Fondateur de l'AVÉQ
Achetez votre Tesla avec mon code, obtenez 1500 km Supercharger gratuit!! http://ts.la/simonpierre52101
ex-LEAF SV 2013 (135,000 km)
Tesla Model 3 SR+
Borne FLO X5
Tondeuse et souffleuse à neige ÉGO 56V

Simon
Membre Elite
Membre Elite

Re: E-mazing Race

Message par Simon » ven. août 23, 2013 7:25 pm

Bon, je me rend compte qu'il faut partir un mercredi, de Trois-Rivières QC ou de Hamilton ON, et se rendre à la ligne d'arrivée à l'I-P-Edouard...

Il faut aussi être à la ligne d'arrivée pour obtenir son prix, sinon on ne reçoit rien! Ça ne peut marcher pour moi, j'aime beaucoup l'idée, mais je ne peux vraiment pas me libérer pour une aussi longue période. Je croyais pouvoir faire une partie du trajet pendant le weekend, mais il me semble que ce n'est pas comme ça que ça fonctionne.

Dommage!

Est-ce qu'il y en a qui ont l'intention d'y participer?
Achetez votre Tesla avec mon code, obtenez 1500 km Supercharger gratuit!! http://ts.la/simonpierre52101
Tesla Model 3 SR+
Borne FLO X5

Nelson
Membre espoir montant
Membre espoir montant

Re: E-mazing Race: TEAM AVEQ!!

Message par Nelson » ven. août 23, 2013 7:27 pm

Il manque un peu d'information Simon...

D'après ce que j'ai compris, il faut se rendre à l'île du Prince-Édouard?
Ça se passe du 3 au 20 septembre?

Si c'est le cas, je ne suis pas disponible, je travaille! Mais j'aurais aimé tenter l'aventure!

Al S
Membre Expert
Membre Expert

Re: E-mazing Race: vous participez?

Message par Al S » ven. août 23, 2013 7:28 pm

Je pourrais faire Québec, Baie-Saint-Paul, Thetford Mines et Saint-Georges.

Je me demande, cependant s'il faudra payer les frais d'une trentaine de dollars pour la borne à l’hôtel Bestern Western en basse-ville de Québec.

Al S
Membre Expert
Membre Expert

Re: E-mazing Race: vous participez?

Message par Al S » ven. août 23, 2013 7:39 pm

Start Locations: A registered team can start from anywhere in North America.

Evidemment, les chances de remporter de quoi seront nulles si l'on ne part pas de Seattle en Tesla.

Simon
Membre Elite
Membre Elite

Message par Simon » ven. août 23, 2013 8:01 pm

Site web officiel:

http://e-mazingrace.com

Règlements:

E-mazing Race Rules and Regulations
The main sponsor of this Contest is Sun Country Highway Ltd (“Sun Country Highway”).
The E-Mazing Race Contest (“Contest”) is a celebration of the world’s fastest Level 2 EV Chargers and a race to economic, social and environmental sustainability. The purpose of the E-mazing Race is to generate awareness and demonstrate electric vehicles (EVs), the Sun Country Highway EV Charging network, and renewable energies are real and viable transportation alternatives. The Contest is a symbol of Canadian innovation and leadership towards social, economic and environmental stewardship. The Sun Country Highway charging stations are meant to complement existing transportation fuel sources, empower existing EV owners and enable EV adoption.
Furthermore the E-mazing Race aims to empower upwardly mobile citizens to not rely exclusively on governments to fund or deploy EV infrastructure projects. The E-mazing Race will demonstrate that small but passionate groups with the right entrepreneurial spirit can drive the electric vehicle revolution so that taxpayer dollars can be better allocated to other programs.
E-Mazing Race Contest Rules
Contest Period: E-Mazing Race participants (“Participant(s)”) may begin their journey to Summerside, PEI on or after September 3, 2013. The event concludes Friday, September 20, 2013at 3:30pm at the finish line located in Summerside PEI. All participants must have arrived at the finish line by that time.
Start Locations: A registered team can start from anywhere in North America. Ceremonial starting locations and dates across Canada and the United States (U.S.) are listed below and subject to change. Please check our website www.e-mazingrace.com for further details. We encourage our participants join other participants at any of these locations for a ribbon cutting departure event with local media:
Seattle- Official E-mazing Race Start, September 3, 2013 10:00am
Vancouver BC – Concord Pacific, 161 Georgia St. W, Vancouver BC September 4, 2013 10:00am
Greater Hamilton – North Wentworth Arena, 1 North Wentworth Drive, Flamborough, ON L9H 7L5 September 4, 2013 10:00am
Ottawa, ON September 4, 2013 10:00am
Trois Riviere, QC September 4, 2013 10:00am
*At each departure site a Sun Country Highway representative or designated volunteer will marshal the departures.
Staggered Starts: All vehicles will be released at 5-minute intervals from the above start locations. This will be based on a draw of participant numbers out of a hat.
Eligibility: The E-Mazing Race Contest(“Contest”) is open to all Participants with a plug-in electric powered vehicle (“EV”) capable of charging with a J1772 connector. Plug-In hybrid electric vehicles (PHEVs) will compete in a separate category against other PHEVs (examples include: Chevy Volt, Toyota Prius and Via Motors VTRUX).
Charging Stations: Charging at all charging stations are on a first come first serve basis. To reduce bottlenecks, Participants driving EVs will have priority over PHEV Participants at charging stations. *This is critical to keep the event fair and flowing! We thank you for your cooperation.
Safety Above All Else: Despite the Contest name, E-mazing Race is NOT a race but rather a rally or tour across the continent. We encourage all Participants to operate their vehicles within the confines of the law and observe safe driving practices on public highways. Safety should always come first. Any reckless or unlawful driving/ behavior will result in disqualification.
Participant’s Obligations:
It is the Participant’s responsibility to ensure that their vehicle is registered and safe to operate on public highways in all states and provinces that the event is operated in. Passing an event technical inspection does not mean the vehicle is legal on public highways. Only the vehicle’s owner and/or operator can determine that, and/or relevant public legal authority.
Proof of insurance and current government registration with displayed current license plates (or “temporary tags”) is required for entry that is valid in all jurisdictions that the vehicle will be operated in.
Participants are responsible for their own costs and expenses associated with their participation in the Contest.
Scoring System: Participants will be judged using a points-based scoring system. Each participant that “ZapTaps™” at the most Sun Country Highway EV Chargers wins the event. Points are awarded when a participant scans a ZapTap on the EV Charger using their NFC (Near Field Communication) enabled or QR code scanning smartphone. In addition, closer to the launch of the race, bonus points will be announced on the E-Mazing Race website featuring specific locations across Canada – Stay tuned! Participants must have a device that is compatible with ZapTap to collect points. For more on how the Zap Tap works please visit www.zaptap.com
Each Participant may only ZapTap at each host location once (1X) during the race to receive points. The ZapTap scan is recorded to capture each Participant’s unique identity as they visit each EV Charging location.
Prizes:
Those Participants who travel the furthest or ZapTap at the most Sun Country Highway EV chargers and collect the most bonus points, will accumulate the most points and have the greatest probability of winning. Points are awarded for every ZapTap at a host location.
Secondary prizes are available to Participants that post the best EV Charging photo and generate the most aggregate Facebook likes and Twitter re-tweets during the tour as well as for the most posts/updates to the Sun Country Highway Facebook page. All pictures and posts must be uploaded to the Sun Country Highway Facebook page to qualify. The photo should include the Participant driver, the vehicle and the EV Charger to qualify.
Notification of Winners: Winners will be announced at the finish line. Participants must cross the finish line to be eligible. Winners must be present at the finish line to collect their prize. If the winning Participant is not present at the time that their name is announced, the Participant will forfeit their prize and have no recourse towards Sun Country Highway or anyone involved in the Contest. Acceptance of the prize as awarded releases Sun Country Highway from all liability relating to the Contest. No substitution for, or transfer of the Prize, will be allowed.
Legal Disclaimer:
By participating, each Participant and selected winner agrees: (a) to be bound by these Contest Rules and the decisions of Sun Country Highway, (b) to release and hold harmless Sun Country Highway, its affiliates, subsidiaries, and independent contractors, and their respective directors, officers, employees, agents and representatives including advertising and promotion agencies, from any and all liability for claims/damages including, but not limited to, claims/damages for personal injury, for property damage with respect to their vehicle including any wear and tear, to acceptance, possession or use or misuse of the Prize or participation in the Contest; (c) to permit Sun Country Highway to use the Participant’s name, address, city, province, of residence, photograph, video, or any likeness for advertising or publicity purposes without any additional compensation and (d) the winner agrees to sign a Declaration and Release Form to this effect.
The decisions of Sun Country Highway in relation to this Contest will be final and binding on all Participants.
Sun Country Highway shall not be responsible for incorrect or inaccurate transcription or registration of Contest entry information, technical malfunctions, lost/delayed data transmission, omission, interruption, deletion, defect, faulty, incomplete, incomprehensible, or erased computer or network transmissions, line failures of any telephone network, failure of computer or EV charging equipment, software, ZapTap, inability to access any online service or web site, inability to submit the registration or entry form, or any other error or malfunction, or any injury or damage to entrant’s or any other person’s computer, cellular phone, related to or resulting from their participation or downloading any materials in this Contest, or for late, lost, stolen, postage due, illegible or misdirected entries.
Sun Country Highway reserves the right to cancel, terminate, or suspend this Contest, at its sole discretion, in the event of a technical failure, computer virus or bug, unauthorized human intervention, fraud or any other occurrence or cause beyond its control that corrupts or adversely affects the administration, security, fairness or normal operation of the Contest unless otherwise prohibited by laws.
Under no circumstances will Sun Country Highway, its affiliates, subsidiaries, and independent contractors, and their respective directors, officers, employees, and agents, including advertising and promotion agencies be required to award more Prizes than what is indicated in these Rules or award the Prizes other than in accordance with these Rules.
Tesla Model 3 SR+
Borne FLO X5

Simon
Membre Elite
Membre Elite

Message par Simon » ven. août 23, 2013 9:09 pm

Oui, il aurait fallu se réserver des vacances pour cette aventure...

On pourrait quand même organiser une équipe juste pour gagner des points par contre, tant qu'à y être. Si on ne peut gagner, autant participer!! En autant qu'on arrive pas dernier!
Tesla Model 3 SR+
Borne FLO X5

Al S
Membre Expert
Membre Expert

Message par Al S » mer. sept. 04, 2013 1:40 am

Si les équipes "relai" sont permise, je pourrais faire quelques villes. Pourtant, les Maritimes sont un peu trop loin pour moi.

Répondre

Retourner vers « Club des 100,000+ KM »